החלפת ברך בגישה קינמטית – כל המידע לקראת הניתוח

עומדים לעבור ניתוח החלפת ברך בגישה קינמטית? ככל הנראה מציפות אתכם לא מעט שאלות. על פניו הניתוח הזה נשמע מאוד מאיים ומפחיד, אך יכול להיות שתגלו מציאות מעט שונה. אף אחד לא עושה ניתוחים מרצון חופשי, תמיד יש טריגר מסוים שאמור להביא אתכם למצב הזה. פרופ' רונן דבי מספר כי הטריגר במקרה הזה הוא כמובן הכאבים העזים מאזור הברך. אז מה צריך לדעת לפני שמבצעים ניתוח החלפת ברך בגישה הספציפית הזאת? יש לנו תשובות שיכולות לסייע לכם. 

למה מגיעים למצב של החלפת ברך?

לא סתם מצב של החלפת ברך נפוץ מאוד בגיל הזהב. הסיבה היא שעם הגיל הסחוס נשחק, וישנו תורך לבצע הליך כירורגי על מנת להחזיר את המצב לקדמותו. על מנת למנוע את הכאבים המגיעים עקב הישחקות הסחוס ישנו צורך לבצע ניתוח החלפת ברך בגישה קינמטית. אחרי הניתוח המטופל ירגיש תוך זמן קצר את השיפור בעוצמת הכאבים וכמובן בתזוזה של הברך.

שחזור מדויק של הברך הישנה

היתרון של החלפת ברך בגישה קינמטית היא שהשחזור הוא מדויק בצורה מעוררת השראה. כל מי שעבר את הניתוח מספר כי השחזור מאפשר לבצע פעולות שהם לא ביצעו זמן רב. זה מה שהופך את השיטה הזאת לשיטה שהמון אנשים בוחרים בה. פרופ' רונן דבי מספר כי מאות מטופלים עוברים את הניתוח הזה בכל שנה, והמודעות ליתרונות הרבים שלו מוכרים על ידי רבים. אנשים מעדיפים לבצע את הניתוח ולא להשאיר את המצב כמו שהוא.

המצב רק יכול ללכת ולהחמיר

פרופ' רונן דבי מספר כי המצב של הברך לא יכולה להטיב עם הזמן. כך שאם אתם חושבים שהכאבים שאתם חווים כרגע הם זמניים, מוטב כי תחשבו על כך בשנית. אומנם ההחלמה מהניתוח היא לא החלפה פשוטה, היא אמורה לקחת מספר שבועות. אך בסוף כאשר תעברו את השבועות הקשים הללו תמצאו את עצמכם במקום אחר לגמרי. במקום שאולי בחלומות הכי ורודים שלכם לא העזתם לדמיין אותו בדיוק בצורה הזאת.

דילוג לתוכן