אטרקציות תיירותיות בצפת

העיר צפת היא אחת הערים התיירותיות והמטוילות ביותר בארץ. המיקום של העיר בצפון הרחוק, ההיסטוריה העשירה ושלל הסיפורים שנקשרו לעיר, הנוף המיוחד והאוויר הצלול, בתי הכנסת והמקובלים הרבים ששכנו בעיר, בית הקברות המפורסם, הקרבה לקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון ולקברי צדיקים נוספים, והקרבה למסלולי טיול אהובים הפכו את צפת לאימפריה תיירותית של ממש. אז אם גם אתם מתכננים להגיע לעיר בקרוב, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הזו. הכנו כאן רשימה של אטרקציות תיירותיות מהנות בעיר צפת.

 

אטרקציות ברובע היהודי של העיר:

מנהרות צפת – מנהרות צפת הן רשת מנהרות תת קרקעיות שהתגלו בשנת 2005 מתחת לרובע היהודי של העיר. האזור נחפר ועבר שיקום, ובשנת 2011 הוכרז כאתר מורשת לאומי. כניסה למבוך המנהרות תוביל אתכם לחללים תת קרקעיים וביניהם מקוואות טהרה ובורות לאגירת  מים, כאשר תוכלו לראות גם שרידים מן המאה ה- 16, ימי הזוהר של מקובלי צפת. את הביקור במנהרות צפת תסיימו בבית הקהל, מאפיה ואזור מרכזי של יהודי צפת במאה ה- 16.

 

שוק האמנים – שוק האמנים של העיר צפת הוא לא פחות מריכוז הגלריות הקשורות לאמנות יהודית הגדול ביותר בעולם! ממש כך! השוק נמצא בסמטת אלקבץ, ובסיור בשוק תוכלו למצוא אין סוף פסלים וציורים בשלל סגנונות, חפצי קודש ומוצרי יודאיקה. השוק הוא מקום נהדר לסיור רגוע בשעת אחר הצהריים והוא ללא ספק אחד המקומות שבהם ניתן לחוש בצורה הטובה ביותר את האקלים הרוחני המיוחד של העיר צפת.

 

אטרקציות בעיר צפת

מצודת צפת – המצודה נבנתה במאה ה- 12 על ידי הצלבנים, מדובר על המבנה הגדול ביותר שהצלבנים בנו בכל רחבי ארץ ישראל! גודלה של המצודה כ- 40 דונם. המצודה נמצאת בגובה של 849 מטרים מעל פני הים כך שיש ממנה נוף מדהים לכל רחבי האזור, העיר למעשה התפתחה מן המצודה. באמצע המאה ה- 13 כבשו הממלוכים את המצודה והפכו את צפת לאחת מבירות הארץ. הממלוכים שיפצו את המצודה והפכו אותה למפוארת אף יותר. הם גם בנו בה מגדל אדיר ומרשים שנחשב לאחד מפלאי העולם המוסלמי. כיום תוכלו למצוא במצודה פארק, אנדרטה ללוחמי צפת במלחמת השחרור וממצאים ארכיאולוגיים.

 

המסגד האדום והמאוזוליאום הממלוכי – במרכזה של קריית האומנים בצפת ניצבים שני מבנים ממלוכיים מרשימים ביופיים. המסגד האדום הוא אחד מן המבנים הממלוכים הקדומים שנבנו בארץ. המסגד נבנה ב- 1276, סוף תקופתו של בייברס הממלוכי הנודע, והיה המסגד הגדול ביותר בעיר צפת. המאוזוליאום הוא מבנה הקבורה שנבנה לכבוד המושל הממלוכי של העיר.

 

בית אוצר הסת"ם – בית אוצר הסת"ם הוא מרכז יחידי מסוגו בעולם שנמצא בהר כנען. במקום תוכלו להיחשף למסורת המקודשת והעתיקה של סופרי הסת"ם היהודים, אלו שכותבים ספרי תורה, מזוזות, תפילין ומגילות. כחלק מהביקור במקום תוכלו לפגוש סופר שחי במצרים העתיקה, לצפות בסרט בתלת מימד ובו הסברים על ייצור הקלף, וליהנות מעוד שלל חוויות אינטראקטיביות. בנוסף, תוכלו להיכנס לסדנה בה עובד סופר סת"ם ולהתנסות גם אתם בעבודה המסורתית והמיוחדת.

 

בית ציפר – משה ציפר היה אומן ופסל שהתגורר בצפת בין שנות ה- 50 לשנות ה- 80 של המאה הקודמת. ציפר היה מגיע לצפת בכל קיץ, וקיבל מעיריית צפת מבנה עתיק שבו הוא יצר. הוא שיפץ את הבית והחצר והקים בה גן פסלים. ציפר הוריש את המתחם לעירייה והמקום פתוח לקהל הרחב.

 

לסיכום

בעיר צפת תוכלו למצוא לא מעט אטרקציות מרתקות ומהנות. אז למה אתם מחכים?

דילוג לתוכן