המכללה האקדמית צפת

המכללה האדמית צפת נוסדה לפני יותר מ- 50 שנה, בשנת 1970. המכללה החלה כמוסד אקדמי תחת חסותה של אוניברסיטת בר אילן, והחל משנת 2007 המכללה מציעה שלל תכניות לימודים לתואר ראשון או שני באופן עצמאי, באישור ובפיקוח של המועצה להשכלה גבוהה. באותה שנה החלה המכללה לשים דגש מיוחד על ההתמחות בהוראת מקצועות הבריאות, והתארים של המכללה הם מהמובילים ביותר בארץ בתחום זה. דרך המכללה רכשו כבר אלפי סטודנטים השכלה אקדמית מעולה, כאשר רבים מתוכם הם דור ראשון באקדמיה. הסטודנטים של המכללה האקדמית צפת הופכים לעובדים מבוקשים מאוד בשוק העבודה בישראל. במכללה ישנו שילוב מיוחד בין מחויבות ללימודים ולמצוינות אקדמית ברמה הגבוהה ביותר, לתודעת השליחות החברתית הנובעת בין השאר ממיקומה של המכללה בצפון הארץ. המכללה האקדמית צפת עובדת בשיתוף פעולה עם המכללה האזורית צפת שהוקמה בשנת 1987.

 

מסלולי הלימוד של המכללה

המכללה האקדמית צפת מציעה מגוון גדול מאוד של מקצועות לימוד בשלל מסלולים.

במכללה האקדמית צפת תוכלו למצוא לא פחות מ- 3 תכניות מכינה לאקדמיה. המכינות הן מסגרות לימודיות שמציעות לכל המעוניין את האפשרות להכין את עצמו ללימודי התואר הראשון באקדמיה גם אם הציונים הממוצעים שלו אינם מספיקים לקבלה ישירה לתואר או שאין בידו תעודת בגרות מלאה. ישנה מכינה לסטודנטים המעוניינים ללמוד מדעי הרוח והחברה במכללה. אורך התכנית הוא 9 חודשי לימוד הכוללים בין ארבעה לחמישה ימי לימוד בשבוע (תלוי ברמת העברית של הסטודנט). ישנה מכינה לסטודנטים בגילאי 30 ומעלה שאין להם תעודת בגרות מלאה או שממוצע הציונים שלהם נמוך מהדרוש. אורך התכנית הוא בין 3 ל- חודשים הכוללים בין 2 ל- 3 ימי לימוד בשבוע (סך השעות הוא 208 שעות לימוד). ישנה מכינה למכינה עבור סטודנטים שמעוניינים להתקבל למכינה של המכללה אך אין להם את הציונים הדרושים. במכינה למכינה יש גם מסלול לסטודנטים שלא מדברים עברית. אורך התכנית הוא 3 חודשים בהיקף של 3 ימי לימוד בשבוע, ובסה"כ 22 שעות לימוד בכל שבוע.

התארים הראשונים שמציעה המכללה הם: משפטים ב- 3.5 שנים, מערכות מידע ניהוליות ב- 3 שנים, מדעי האופטומטריה ב- 4 שנים, סיעוד ב- 4 שנים, רפואת חירום (פרמדיק) ב- 3 שנים, מדעי המעבדה הרפואית ב- 3 שנים, פיזיותרפיה ב- 4 שנים, עבודה סוציאלית ב- 3 שנים, מדעי ההתנהגות ב- 3 שנים, תכנית רב תחומית, או ספרות אמנות ומוזיקה ב3- שנים. התארים השניים שמציעה המכללה הם בסיעוד בשנתיים, ניהול מערכות בריאות בשנתיים ועבודה סוציאלית בשנתיים. בנוסף, תוכלו למצוא במכללה גם הסבות מקצועיות לסיעוד בשנתיים וחצי או לעבודה סוציאלית המיועדות לאקדמאים. מלבד אלו תוכלו למצוא במכללה האקדמית צפת גם קורסי הכנה למבחן פסיכומטרי.

 

פעילות מחקרית

מלבד שלל החוקרים בתחומים המגוונים שנמצאים במכללה האקדמית צפת, יש בה כמה מרכזי מחקר יחודיים. בין מרכזי המחקר ניתן למנות את המרכז לחקר תרבויות וקהילות בגליל, המרכז הגלילי לחקר בריאות דיגיטלית, מרכז מחקר בין תחומי לפיתוח קהילתי רב תחומי, מרכז לחדשנות ויזמות, ומרכז צפת לביו אתיקה

 

 

מרכז הקריירה והתעסוקה של המכללה.

למכללה האדמית צפת יש מרכז קריירה מיוחד שנועד לסייע לבוגרי ותלמידי המכללה. מטרת המרכז היא לעזור לבוגרים ולסטודנטים של המכללה למצוא עבודה, ולסייע להם בפיתוח קריירה משמעותית בתחום הלימודים האקדמיים שלהם. במרכז הקריירה נהנים הבוגרים והסטודנטים מליווי והכוונה בחיפוש משרות בתחום הלימודים שלהם, מייעוץ וסיוע אישיים בכתיבה של קורות חיים ובהכנה לראיונות עבודה, מסיוע בהכנות למבחני מיון שונים למשרות, מסיוע לתלמידים שעתידים לצאת לתוכניות לימודים בין לאומיות, מסדנאות להעצמה אישית ופיתוח תעסוקתי, ומהרצאות מעשירות ומרתקות בתחום התעסוקה. בנוסף, מרכז הקריירה מארגן ירידי חשיפה, מפגש עם מעסיקים פוטנציאליים, וימי חיבור בין סטודנטים ובוגרים של המכללה למעסיקים רלוונטיים בתחום הלימודים האקדמיים שלהם, ואף מציע קורסים מעשיים לתלמידי תכניות הלימודים השונות על מנת לסייע להם להשתלב בצורה הטוב ביותר בשוק העבודה. מעבר לסיוע לתלמידי ובוגרי המכללה למצוא עבודה בתחום הלימודים שלהם, המרכז מנהל מערך שלם של ליווי אישי לתלמידים בזמן הלימודים, על מנת למנוע נשירה פוטנציאלית של תלמידים ולהבטיח את הצלחתם בלימודים. המרכז מהווה כתובת ישירה לכל מעסיק פוטנציאלי המעוניין להעסיק את בוגרי המכללה. מטרה נוספת של המרכז היא כמובן לייצר רשת עסקית בין כל הבוגרים והסטודנטים של המכללה.

 

המכללה האקדמית צפת כיום

נכון לשנת 2022 לומדים בשלל התכניות השונות של המכללה האדמית צפת קרוב ל- 3,000 סטודנטים וסטודנטיות. במכללה יש מלבד הלימודים האקדמיים בית מדרש ומדרשה שבהם כלל הסטודנטים והסטודנטיות מוזמנים לקחת חלק.  

 

פעילות חברתית

המכללה האקדמית צפת מחזיקה מעונות מגורים על מנת לסייע לסטודנטים שלה בעניין הדיור. בנוסף, למכללה ישנו גרעין תורני שנקרא גרעין 'אופקים למחר', ואף קהילה שנקראת קהילת 'תוצרת הארץ'. הקהילה מובילה פעילות חברתית ועשייה בעיר צפת, דואגת לחיים הסטודנטיאליים, וחברי הקהילה נהנים ממלגה שנתית. המכללה האקדמית צפת מפעילה גם את תכנית הדגל 'תקווה ישראלית'. תכנית תקווה ישראלית היא תוכניתו של הנשיא לשעבר רובי ריבלין, מטרות התכנית הן חיזוק ערך הממלכתיות וביסוס השותפות בין ארבעת המרכיבים השונים של החברה הישראלית: חרדים, דתיים, חילוניים וערבים. מי שסיים או סיימה שירות צבאי מלא או שירות לאומי זכאי לשנת לימודים ראשונה בחינם במכללה האקדמית צפת, בהתאם להחלה על לימודים במוסד להשכלה הגבוהה השוכן בפריפריה.

 

הקמפוס

הקמפוס של המכללה האקדמית צפת כולל 11 מתחמים שונים ברחבי העיר צפת. המכללה מארחת במתחמים השונים מגוון רחב של מיזמים למען תושבי העיר צפת. בעתיד הקרוב צפוי להיפתח קמפוס חדש בשטח המכללה שישרת את כלל הסטודנטים של המכללה, ובמיוחד את הסטודנטים למקצועות הבריאות השונים. בנוסף, צפוי להיות במתחם החדש מרכז הדרכה חדשני ומתקדם לסימולציות רפואיות.

 

החזון

לאחר כמה שנים שבהם התרכזו במכללה האקדמית צפת במעבר ממוסד בחסות אוניברסיטת בר אילן למוסד עצמאי, תהליך שכלל התפתחות משמעותית, פתיחת תכניות לימודים חדשות, גיוס של סגל אקדמי וסטודנטים, ושיפור  תשתיות פיזיות גובש חזון למכללה. החזון הוא להוות מוסד אקדמאי איכותי שמשרת את כל אוכלוסיית המדינה, מקדם ומפתח תחומי עניים שונים שמספקים מקצועות מבוקשים ונדרשים בשוק התעסוקה, ובנוסף לזה גם משמעות ערכית וערכים משותפים לתלמידים, לסגל האקדמי, ולקהילה כולה. במכללה שותפות מגוון אוכלוסיות, מה שהופך אותה למכללה עם אוריינטציה רב תרבותית וחברתית. המכללה תשים דגש על הביסוס וההרחבה של הפעילות האקדמית מתוך כוונה להיות מוסד אקדמאי איכותי ומבוקש.

 

סיכום

אם אתם מחפשים מוסד אקדמי מוביל בצפון, כזה שמציע מגוון רחב של תכניות לימודים בשלל תחומים, כזה שממוקם בעיר יפהפייה ומיוחדת, שמצד אחד לא מתפשר על מצוינות אקדמית ולימודית ברמה הגבוהה ביותר, ומצד שני רואה גם את האדם שמאחורי הסטודנט ולא רק מספר, אין לנו שום ספק שהמכללה האקדמית צפת היא המקום שמתאים לכם בול. במכללה האקדמית צפת תוכלו ליהנות מלימודים מרתקים ומקצועיים ברמה הגבוהה ביותר, וכל זה בתוך קהילה סטודנטיאלית תוססת עם אין ספור פעילויות וחוויות, באחת הערים היפות והמיוחדות ביותר בישראל.

דילוג לתוכן