זמני כניסת השבת בצפת

תגידו רגע, אתם מכירים מישהו שלא אוהב את יום שבת? כי אנחנו לא ממש. אין כמעט ישראלי, דתי או חילוני, שומר שבת או לא שומר שבת, שלא מת על היום הזה ומחכה לו. גם החילונים הכי גדולים יסכימו שיש משהו מיוחד ביום שבת ובאווירה שהוא משרה עלינו. אנחנו מפסיקים לרגע את המרוץ המשוגע של החיים ויכולים לשבת ופשוט לנשום לרווחה ולהירגע. כל אחד והשבת שלו: אצל חלק זה סביב שולחן גדול עם בני משפחה ואוכל מסורתי טעים, אצל חלק זה עם האולטראס ביציע במשחק הכדורגל, אצל חלק זה בטיול בשמורות הטבע או בגנים הלאומיים, אבל כל הישראלים מחכים כבר מיום ראשון שתגיע השבת האהובה.

 

איך נקבעים זמני כניסת ויציאת השבת?

אם השאלה מי קובע את השעה המדויקת שבה שבת נכנסת או יוצאת, ואיך בדיוק הוא עושה את זה, מטרידה אתכם, אז הגעתם למקום הנכון. קודם כל צריך להבין שבתפיסה היהודית היום מתחיל מהלילה, ולמעשה הסדר של יממה הוא לילה ואחריו בוקר. מסיבה זו שבת נכנסת ביום שישי בערב ולא ביום שבת בבוקר. אז איך קובעים מתי מתחיל הערב? ביהדות הערב מתחיל בזמן מיוחד שנקרא 'צאת הכוכבים', הזמן הזה הוא 18 דקות אחרי שקיעת השמש. 18 הדקות הללו הן לא זמן מוגדר מכיוון שהן לא שייכות לא ליום ולא ללילה, ולכן הן נקראות 'בין השמשות'. ההלכה מחייבת להוסיף על שבת קצת ולהכניס אותה יותר מוקדם, אך אין חיוב לפרק זמן מסוים. כיום המנהג בירושלים הוא להכניס את שבת כ- 40 דקות לפני שקיעה, המנהג בחיפה הוא להכניס את שבת כחצי שעה לפני השקיעה, ובשאר חלקי הארץ המנהג הוא להכניס את שבת כ- 20 דקות לפני השקיעה. הבדלים קטנים יותר ברמת הדקות הם תוצאה של מיקום היישוב, בעיקר על קו מזרח מערב. זמן צאת השבת אחיד, כ- 35 דקות אחרי השקיעה.

 

זמני כניסת שבת בצפת

אם אתם מתכננים לעשות שבת בצפת בקרוב, או באופן כללי, כדאי שתדעו פחות או יותר מהם זמני כניסת ויציאת השבת בעיר. בחודש הקרוב שבו הימים הם הקצרים ביותר בשנה השבות נכנסות מוקדם מאוד – סביב השעה 16:10 ואפילו מעט לפני כן. בהמשך החורף, באזור פורים השבת נכנסת מעט יותר מאוחר – סביב 17:10, וחג הפסח שחל כבר בשעון הקיץ נכנס בשעה 18:35. בשיא שעון הקיץ השבתות נכנסות מאוחר מאוד, סביב השעה 19:25.

 

לסיכום

הזמן של כניסת ויציאת השבת משתנה על פי אורך היום. כמובן שבשעון חורף שבת תיכנס ותצא בשעה מוקדמת יחסית, ואילו בשעון קיץ שבת תיכנס ותצא בשעה מאוחרת יחסי. אנו ממליצים לכם לבדוק באופן ספציפי על השבת שמעניינת אתכם, תוכלו למצוא ברשת האינטרנט מידע מדויק על זמני כניסת השבת לפי מקום.

 

דילוג לתוכן