מזג האוויר בצפת

צפת היא אחת מן הערים האהובות והתיירותיות ביותר שיש לנו כאן בארץ ישראל. העיר ממוקמת בצפון הרחוק (לפחות מבחינת רובנו), יש לה היסטוריה עשירה ומרתקת, נוף מיוחד במינו, אוויר הרים צלול, בתי כנסת עתיקים, בית קברות ובו קברי צדיקים רבים, קרבה לקבר רבי שמעון בר יוחאי, אווירה רוחנית מיוחדת, עיר עתיקה, וסמיכות לשלל מסלולי טיול אהובים כמו נחל עמוד. כל אלה הפכו אותה למרכז תיירותי חשוב מאוד בגליל. אז יצאנו לבדוק בשבילכם מה מזג האוויר בצפת, כדי שתגיעו אליה מוכנים בכל עונה בשנה.

 

מזג אוויר

הדבר הראשון שחשוב לדעת כאשר עוסקים במזג אוויר הוא שחיזוי מדויק של מזג האוויר הוא תחום קשה ומורכב מאוד שכולל חישובים מסובכים והסתברויות כמעט בלתי נתפסות. לכן, למרות שבשנים האחרונות רמת הדיוק של החזאים הולכת ועולה, חשוב להבין שלא תמיד הם קולעים 'בול'. בנוסף, תמיד כדאי לבדוק תחזית ספציפית למקום אליו אתם מתכוננים ליסוע בקרוב כדי לדעת האם לקחת סוודר, מטריה, או ללבוש מכנסיים קצרים וסנדלים. אף פעם אל תסמכו על תחזית כללית ואזורית כמו זו שיש בעיתון או בסוף מהדורת החדשות בטלוויזיה.

 

מזג האוויר בצפת

העיר צפת היא העיר הכי גבוהה (גובה של בין 850 ל-900 מטרים מעל פני הים) והכי קרה במדינת ישראל. בגליל העליון יש אקלים ים תיכוני, והעובדה שיש בו פסגות הרים גבוהות יחסית גורמת לענני הגשם 'להיתקע' ולהוריד על האזור הרבה מאוד גשם. עם תנאים כאלה אין ספק שבחורף מזג האוויר בצפת קר מאוד וגשום, ולעתי אף יורד בה שלג. פעם בכמה שנים פוקדת את העיר סופת שלגים עזה שיכולה לגרום לשיבושים בתנועה ולסגירת כבישים. מזג האוויר בצפת בקיץ נוח יחסית, ואחוזי הלחות בעיר נמוכים מאוד. הטמפ' הממוצעת בצפת בקיץ היא 24 מעלות צלזיוס, והטמפ' הממוצעת בצפת בחורף היא 9 מעלות צלזיוס.

 

ממוצע טמפרטורות חודשי בצפת

בחודש ינואר הטמפרטורה היומית הממוצעת בצפת נעה בין 4 ל- 9 מעלות צלזיוס, בחודש אפריל הטמפרטורה היומית הממוצעת בצפת נעה בין 11 ל- 20 מעלות צלזיוס, בחודש יולי הטמפרטורה היומית הממוצעת בצפת נעה בין 19 ל- 30 מעלות צלזיוס, ובחודש אוקטובר הטמפרטורה היומית הממוצעת בצפת נעה בין 15 ל- 24 מעלות צלזיוס.

 

לסיכום

אז אם אתם אנשים שלא אוהבים שחם להם, כנראה שצפת היא המקום הנכון ביותר בשבילכם. לכל אוהבי החורף – אין ספק שבעיר צפת תוכלו לחוות חורף משמעותי ורציני עם קור, רוחות, גשמים, וסיכוי בכלל לא רע גם לשלג נחמד. בקיץ תיהנו ממזג אוויר נוח מאוד ביחס לאזורים אחרים בארץ. טיפ מאיתנו: אנחנו ממליצים לכם שגם אם אתם נוסעים לצפת ביולי אוגוסט, שיא הקיץ הישראלי, כדאי מאוד לדאוג שיהיה לכם איזה סוודר או בגד חם בתיק לפחות לשעות הערב.

דילוג לתוכן