צריכים לבצע טיפול שורש? כל המידע שחיוני עבורכם

הרופא אמר לכם שאתם צריכים לבצע טיפול שורש? יש כאלה שלא יודעים בכלל על מה מדובר. על מנת שתוכלו להוריד את מפלס הלחץ, יהיה עליכם להבין פחות או יותר את מהות הטיפול. בראש ובראשונה חשוב לציין כי הטיפול הזה הוא טיפול יחסית שכיח. כזה שלא מעט אנשים יצטרכו לבצע אותו לפחות פעם אחת בחיים שלהם. יש כאלה שיצטרכו לבצע במהלך חייהם מספר טיפולי שורש שונים, לעיתים אפילו באותו המקום. אז למה צריך לעשות טיפול שורש? וכיצד בכלל מבצעים אותו? מגזין בי דנטל ריכז עבורכם תשובות לכל השאלות הכי חשובות שעולות לכם לראש.

למה צריך לבצע טיפול שורש?

רופא השיניים יכול להמליץ על טיפול שורש ממגוון רחב של סיבות. כך שכדאי לכם לשאול את הרופא על הסיבה הספציפית שבגללה הוא המליץ לכם לעבור את הטיפול הזה. אך לרוב הטיפול הזה נועד על מנת לנסות ולהציל את השן, ולמנוע את עקירתה. לרוב הטיפול מתבצע כאשר עששת חודר אל תוך השן ומאיימת להרוס אותה. אם לא מבצעים את הטיפול במהירות ישנו סיכוי כי המצב יהיה בלתי הפיך.

מתי צריך לפנות לרופא השיניים?

האמת היא שלא צריך להיות איש מקצוע מדופלם על מנת לדעת מתי לפנות לרופא השיניים. לרוב המטופל ירגיש בכאבים וברגישות בשן, כאלה שלא ניתן לעבור עליהם לסדר היום. במקרה כזה חשוב מאוד לגשת במהירות לרופא השיניים על מנת שהוא יבחן את המצב. אחרי צילום הרופא יוכל להחליט האם לבצע טיפול שורש או כל טיפול אחר שיכול אולי להציל את השן הפגועה.

כיצד מתבצע טיפול שורש?

הטיפול עצמו יכול לקחת זמן רב, כך שתצטרכו להכין את עצמכם לשהות מסוימת במרפאת השיניים. על מנת למנוע מהמטופל להרגיש את הטיפול, הרופא ירדים את האזור של השן הפגועה. במהלך הטיפול הרופא המנוסה ינקה את כל העששת מהשן עצמה, וידאג כי היא תחזור להיות תקינה. לאחר מכן יבצע הרופא סתימה או כתר על מנת למנוע מהשן להיפגע שוב בעתיד.

דילוג לתוכן